Profesjonalnie o reklamie

Posted on by admin

Opakowania produktów na półkach sklepowych powinny przyciągać uwagę konsumenta w czasie krótszym niż 3 sekundy. Projektowanie opakowań to coś więcej niż tylko ich wygląd. Gdy już uda się przyciągnąć uwagę, schemat graficzny musi jeszcze przekazać właściwe informacje we słuszny sposób.

Opakowanie a marketing
Projektowanie opakowań i etykiet jeszcze przenigdy nie było tak istotne. Na półkach sklepowych świetnie zaprojektowane, kreatywne opakowanie może posiadać kluczowe znaczenie, gdy kupujący wybiera jeden produkt lub linię towarów spośród innych (więcej: materiały reklamowe). Z wielu badań wynika, że decyzja ta ma przede wszystkim podłoże emocjonalne. Bez wątpienia na prawdę ładny, atrakcyjny projekt graficzny nie wystarczy, o ile za produktami nie stoi odpowiednia, akceptowalna jakość. Nowoczesne marki są prezentowane na półkach sklepowych i w sklepach internetowych za pomocą bardzo efektownego, dopracowanego i przejrzystego projektu graficznego. W takich przypadkach opakowanie wprost demonstruje i komunikuje klientom poziom jakości marki. Profesjonalne opakowania mogą budować społeczność fanów i komunikować się z nimi. Jest to 1-szy krok na drodze do budowania marki. Opakowanie produktu jest nie tylko narzędziem komunikacji i marketingu, ale również narzędziem logistycznym, dlatego ważne jest, ażeby było trwałe, odporne na warunki transportu, dostarczało informacji o składnikach produktu, spełniało wymogi prawne dotyczące etykietowania oraz zawierało instrukcje użytkowania, przechowywania i obchodzenia się z produktem.
Jak wygląda projektowanie opakowań?
Podczas projektu koncepcyjnego planujemy, jak opakowanie powinno wyglądać na danym materiale opakowaniowym, gdzie umieścić poszczególne bloki (nazwa produktu, treść, elementy graficzne), oraz przygotowujemy koncepcję graficzną opakowania. W trakcie prac projektowych wytwarzamy styl, rozwiązania typograficzne i atmosferę opakowania produktu. Jeżeli już asortyment produktów jest dostępny w wielu formatach (np. asortyment obejmuje zarówno torbę, jak i wiadro), wymagany jest projekt mutacji formatu, który przeprojektowuje tę samą koncepcję dla różnych formatów. Jest to konieczne, ponieważ różne formaty opakowań produktów mogą mieć bardzo różne proporcje i właściwości, dlatego koncepcja musi być dostosowana do w zasadzie każdego z nich osobno (zobacz także: sprawdź więcej informacji o agencji reklamowej i tworzeniu materiałów reklamowych). Jeżeli asortyment towarów jest dostępny tylko w jednym schemacie, ten detal jest uwzględniany w koncepcji. Opakowania o tym samym schemacie, niemniej jednak o różnej pojemności są traktowane jako jeden format (np. worki o tej samej konstrukcji i różnej wadze). Realizacja polega na przełożeniu idei graficznej zawartej w koncepcji na opakowanie konkretnego produktu, już z konkretną nazwą, tekstami, dokładnymi wymiarami, przygotowaniem do druku. Finalizacja druku wymaga stworzenia wykroju drukarskiego, który jest dostarczany przez klienta. Oczekiwania prawne i informacje dotyczące opakowania (elementy obowiązkowe, rozmiary krojów czcionek itd.) są dostarczane i kontrolowane przez klienta.

Sprawdź również informacje na stronie: https://www.whiteart.pl/indywidualne-kalendarze-ksiazkowe